logo 03 Ráckevei Ady Endre Gimnázium
                                                                                A család gimnáziuma

Menu

Erdei iskola 2018.szeptember 28-29.
Pilisszentkereszt

Az idei 7.a osztály nagyon szerencsésen kezdhette meg gimnáziumi életét. Ők lettek azok, aki részt vehettek iskolánk első SzabAdy Alapítvány által támogatott Erdei iskolájában.
Mészáros Attila tanár úr – iskolánk földrajz-történelem szakos tanára, az iskola túraszakosztályának vezetője, az alapítvány gondozója – már évek óta álmodott erről; és ez idén megvalósult!
A gyerekek nagy izgalommal készültek a kirándulásra – többen közülük még nem vettek részt hasonló programon.
Több szálon folyt a szervezés, tanár úrral egyeztettük a programot, férjemmel pedig  felkerestük a helyszínt, gondoskodtunk a reggeliről és az ebédcsomagokról.
Tanár úr javaslatára az erdei iskolát a Pilisszentkereszt melletti Som-hegyi turistaházba telepítettük. A gyönyörűen felújított kulcsos ház azonnal elnyerte mindannyiunk tetszését. Az alváslehetőségek elég változatosak (emeletes ágyak, kanapék, fotelágyaak és szivacsok szolgáltak fekhelyül) ami máris kiváló lehetőséget biztosított a közösségépítésre , hiszen dacára annak, hogy előre megállapodtak az alvási rendben, ez az utolsó pillanatig újabb és újabb fordulatokat vett. Az osztályfőnök számára viszont nagyon fontos üzeneteket közvetített….
kp14

induls

A csodálatos időben ugyan előtte csak reménykedni tudtunk, de ebben is nagyon szerencsések voltunk, mert igazi kirándulóidő kísért minket mindkét nap. Az odafelé vezető úton a gyerekek részt vehettek egy kombinált történelem-földrajz órán, ugyanis Tanár úr bemutatta nekik Budapest kialakulását és a főbb nevezetességeket is élőben láthatták a buszból. Szentendrén volt az első megállón, ahol belecsöppentünk a késő nyári turistakavalkádba és egyúttal megcsodálhattok a festői kisváros főterét, templomát, Duna-partját.

szentendre

Ezután már egyre nagyobb izgalommal várták a gyerekek a szállásra érkezést, ami egy fagyizás  után el is következett. (mint utóbb kiderült nagyjából) Megbeszéltük ki-hol alszik, majd az erdő szélén felcsendült a Hupikék törpikék jól ismert dallama és táncos (főleg lányos) lábak ropták a Gólyabálra készülő táncot.
Nem is lehetett volna más a következő programpont, mint egy rövid túra – felbuszoztunk Dobogókőre és onnan a Zsiványsziklák és a hideg lyuk megtekintésével lesétáltunk a faluba, ahol az Emma vendéglőben már várt a finom rántott húsos vacsora.

zsivnysziklk                        zsivny 2

A szállásra visszaérve belaktuk a házat és mindenki kedvére játszhatott, beszélgethetett, zenét hallgathatott. A sötétedés beállta után következett – mint utóbb kiderült a kirándulás egyik fénypontja: a csillagászat óra a csillagos ég alatt. Osztom Tanár úr véleményét abban, hogy amit itt hallottak és láttak, az 9-ben a földrajz órákon élénk emlék lesz még. Az este hátralevő része zenével, játékkal telt és (nagyon-nagyon) lassan mindenki megtalálta a helyet, ahol aludni fog és még ennél is lassabban csend lett…
Másnap az ébresztő után megreggeliztünk, öszepakoltunk, kitakarítottuk a házat és elindultunk a nap programja felé – ismét fel a Dobogókőre.Innen át a Pilis tetőre, és onnan vissza a faluba, a buszhoz. Ez a túra már kicsit kevésbé volt mosolygós, mivel többen közülünk még nem vettek részt ilyen emelkedős-lejtős 12 km-es túrán... A kaptatásért kárpótolt a kilátás a  Pilis tetőről, a fárasztó lefelé útért pedig a budakalászi McDonalds….
pilis tet                           pilis tet 2

haza buszra vrva

Ezen a fórumon is szeretném nagyon szépen megköszönni Mészáros Attila tanár úrnak, hogy a SzabAdy Alapítvány támogatásával az osztály –összesen az étkezési költségeket vállalva – ingyen jutott a szálláshoz és az utazáshoz. Tanár úrnak külön köszönjük az élményteli, tartalmas és egyben szórakoztató „tanórákat”!

Végezetül az osztályfőnök benyomásai:
Nagyon nagy lehetőséget láttam már ebben a kirándulásban akkor is, amikor Tanár úr felvetette, mit szólnék hozzá. Pár iskolai hét nagyon kevés egy osztály megismeréséhez, ez a 2 nap hatalmas katalizátorként felgyorsította ezt. Számtalan helyzetet kellett megoldani és minden ilyen helyzet szorosabbra szőtte köztünk a szálakat.
Nagyon-nagyon jó kezdeményezésnek gondolom a 7.a osztály erdei iskoláját és minden osztály, aki a jövőben részesülhet ebben, nagyon szerencsésnek érezheti magát.
Hidvégi Klára

Bejelentkezés

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

Címünk: 2300 Ráckeve, Kossuth Lajos u. 82.